Saturday, January 29, 2011

Kerana mahu memeriahkan liga yg suram lagi mcm celaka...

Assalamualaikum dan shalom 1meleysia semuanya.
semalam , sepak mula Liga Super bagi musim 2011 mula membuka tirai dengan keputusannya sudah pom aku hapdet dlm entry sebelum ni.

yang paling best dan shodap adolah , Ultras-ultras dikebanyakkan negeri sudah mula beraksi seperti Ultras Kedah di DARUL AMAN, SSU di Cheras, UN9 di Paroi ( yang paling dekat dgn aku dan masih tak pueh hati tak dapek poie -.-'')

dan yang paling menarik perhatian aku adalah perlawanan Piala Sumbangsih antara Selangor dan Kelantan yang beerkesudahan Kelantan mene duo buter ( 0-2) ke atas Selangor.

Ultras kedua2 negeri juga telah beraksi baik. Daripada apa yang aku dapat lihat dikaca tv semalam kt bilik tv kolej aku yg aku dan para sahabat 'rongkah'kan sebab terkunci. (Bahalol la siapa yg kunci tu.) adalah Ultras Kelantan yg selalu dapat highlight. Awal2 game dah pasang flare. banyak pulak ha..
Aku yg ketagih flare bagai nak tapi xde kt stadium ni mmg ngetap bibio ler.
hahahaha...

masuk 2nd half, aku nampak pakcik2 FRU yg selama ini aku...nak kate respek idok ler sgt tapi just respect kt Organisation yg diorg berkhidmat sebab selama aku membesar ni pon dgn duet PDRM jgk. Tapi bukan dari skop FRU la.. kahkahkah !

abes game, bukak fb, pakat2 bising...

dekat fb klate,
dgo katenye 5 ultras Kelantan ditahan di lokap ipd sek 11 Shah Alam."Kami tidak membaling mercun dituduh bermain mercun dan membakar flare (ini kami akui tetapi kami tidak baling @ membahayakan keselamatan awam)" d paroi lbh 20btg flare d bakar,begitu juga d darul aman,tp tiada sbrg tngkapan. Doakan 5 rakan kita dibebaskan. Terima kasih kpd 60org ultras yg setia menanti d perkarangan ipd shah alam

pada pandangan aku, pakcik2 ni sebenonye BEBAL. sebab aku faham, aku boleh dengo dlm tv tu bunyi mercun.

tapi come on, be realistic. Ultras takkan baling mercun beb.
maybe sebab tak nampak orang yg baling mercun, bakar flare nampak.. so nak senang keje dan tak nak dikatakan tak buat koje, pokcik2 ni pun tangkap la 5 org Ultras Klate.

menurut sorg brader gua, dia kata mber baek gua pon ada skali kena tapi maseh tak pasti siapa.
I just wish, ya Allah kau berikanlah keadilan kepada kami semua.

pesanan kepada pokcik2 FRU yg cepat butthurt, blajo dulu tentang budaya ULTRAS.
PLEASE !

JANGAN SAMPAI KAMI JADI MACAM ANAK2 MUDA DI TUNISIA DAN MESIR SEKARANG !
JANGAN MAIN2 DENGAN KUASA ANAK MUDA !


-From now on, Revolution is a must !-

No comments:

Post a Comment